20 aprile 2015 | 12:57

Cambia la partnership tra Microsoft e Yahoo per pubblicità e ricerche desktop

Microsoft e Yahoo rinnovano la loro partnership per migliorare la ricerca e la pubblicità sui rispettivi portali, come riporta Business Insider.  Microsoft e Yahoo integreranno i due team di ingegneri che si occupano delle vendite di spazi pubblicitari, Bing per Microsoft e Gemini per Yahoo.

Marissa Mayer

Marissa Mayer, Ceo Yahoo (foto Olycom)

Le vendite per gli ads su Bing search che prima erano gestite da Yahoo passano a Microsoft. Inoltre il 49% del traffico di ricerca su Yahoo torna ad essere gestito da Yahoo e non da Microsoft come era in precedenza.

First, Yahoo will now have increased flexibility to enhance the search experience on any platform, since the partnership is non-exclusive for both desktop and mobile. Yahoo will continue to serve Bing ads and search results for a majority of its desktop search traffic.

Second, the update increases agility and sales focus. Microsoft will become the exclusive salesforce for ads delivered by Microsoft’s Bing Ads platform, while Yahoo will continue to be the exclusive salesforce for Yahoo’s Gemini ads platform. Integrating the sales teams with those responsible for engineering will allow both companies to service advertisers more effectively. Microsoft and Yahoo plan to begin to transition managed advertiser sales responsibilities this summer.

L’accordo tra le due società esiste dal 2009 e prevede tra le altre cose una divisione degli introiti che Microsoft ha dagli annunci pubblicitari di Bing quando compaiono a seguito di ricerche effettuate su Yahoo. Yahoo usa gli advertising di Bing per le ricerche da desktop e Microsoft fornisce l’algoritmo per le ricerche desktop con il motore di ricerca Yahoo.

The partnership, formed in 2009 by both CEOs’ predecessors, established a transformative relationship between the two companies — one where Microsoft exclusively provided paid and algorithmic search services on PC to Yahoo. The alliance also designated a revenue sharing agreement where Microsoft pays Yahoo a percentage of Bing Ads revenue delivered from Yahoo searches. This existing underlying economic structure remains unchanged with today’s updates.

Marissa Mayer redoes Yahoo’s search deal with Microsoft, makes huge changes (Business Insider, 16 aprile 2015)