05 novembre 2015 | 15:56

Netflix raddoppia le visualizzazioni in tre anni: visti 10 programmi tv e 4 film a settimana

Una ricerca condotta da Gfk sugli utilizzatori di Netflix dimostra che gli utenti guardano 10 programmi televisivi a settimana e 4 film, dati che sono raddoppiati rispetto tre anni fa.
Molte di queste visualizzazioni sono arrivate dal mobile e, quindi, il dato sarebbe più che raddoppiato rispetto il 2012. Il 24% delle visualizzazioni su Netflix, sempre secondo l’istituto di ricerca Gfk, nel mese passato è arrivato proprio dai dispositivi mobile.
Gli utenti della piattaforma, però, amano vedere film e show anche dalla televisione e questo tipo di visualizzazioni è cresciuto dal 36% al 47%. Per quanto riguarda quelle da pc, invece, l’aumento è dal 17% al 25%.
L’istituto di ricerca Ihs, si legge su Mediapost.com, ha predetto che Netflix conterà più di 100 milioni di iscritti, a livello globale, entro il 2018 (una crescita del 22%).

reed hastings

Reed Hastings, ceo di Netflix (foto Olycom)

Netflix TV Viewing Doubles in Three Years

Netflix lovers love their Netflix — a lot.

Not only is the service adding subscribers by leaps and bounds, but its users are gobbling up more programming than ever. A survey of regular Netflix users said they watch 10 shows per week on Netflix and four movies. That’s a rise from five shows per week three years ago, according to the research firm GfK, which conducted the study.

Much of the new viewing is occurring on mobile screens, since mobile viewing has more than doubled in three years. Now, 24% of regular Netflix viewers have watched on a mobile device in the past month, GfK says. Consumers are also viewing Netflix more frequently on TVs, such as connected TVs. That type of viewing has risen from 36% to 47% for regular users. PC viewing is up, too, from 17% to 25%.

The takeaway from these figures? Netflix is a force in the TV business and also a “TV ecosystem unto itself,” GFK says.

As Netflix continues to spread its reach and become indispensable with consumers, expect traditional networks to adapt, says IHS Technology in related research. Netflix’s growth as well as its content acquisitions plans may spur more traditional networks to go direct in TV Everywhere style or via online streaming, IHS says. IHS predicts Netflix will count more than 100 million subscribers globally by 2018, a growth of 22%.