15 gennaio 2016 | 10:51

La ‘Bild’ testa la consegna delle notizie attraverso Messenger di Facebook

Il tabloid tedesco ‘Bild’ sta sperimentando una nuova via per diffondere le proprie news utilizzando Messenger di Facebook. La prima prova è limitata alle notizie, alle informazioni base ed ai rumors riguardanti la finestra invernale di calciomercato della Bundesliga.

Gli utenti possono iscriversi al servizio qui, oppure mandando a Bild Ticker un messaggio. A partire da oggi, venerdì, la ‘Bild’ testerà un secondo ticker attraverso Messenger: si tratterà di un servizio di news riguardanti il reality show tedesco I’m a Celebrity…Get Me Out of Here!

Al momento, come si legge su Niemanlab.org, i contenuti inviati con Messenger di Facebook sono anche postati sulle altre piattaforme della ‘Bild’ e non sono esclusivi di Messenger.

Mathias Dopfner, amministratore delegato di Axel Springer

Mathias Dopfner, amministratore delegato di Axel Springer

“La ‘Bild’ ha bisogno di essere dove si trovano i propri utenti – ha dichiarato Julian Reichelt, editor in chief di Bil.de – Circa 30 milioni di persone in Germania sperimentano la propria rassegna stampa digitale su Facebook: ecco perchè abbiamo provato Instant Articles e perchè, assieme a Facebook, siamo in cerca di soluzioni per consegnare il più velocemente possibile le notizie ai nostri utenti”.

Axel Springer’s Bild is testing news delivery via Facebook Messenger

German tabloid Bild is experimenting with delivering news to its readers via Facebook Messenger. The first experiment is limited to “news, background information, and rumors regarding the transfer window of the German soccer league.” (Soccer teams are only allowed to add players twice a year; January is one of those transfer periods.)

Users can subscribe to the service here or by sending Bild Ticker a message. Starting Friday, Bild will launch a second news ticker via Messenger, providing news about the German version of the reality TV show I’m a Celebrity…Get Me Out of Here!

For now, the content delivered via Facebook Messenger is also posted on Bild’s various other platforms and isn’t exclusive to Messenger. Bild wouldn’t disclose how many users have signed up, and it’s experimenting with the frequency of updates.

“Bild has to be where its readers are,” Julian Reichelt, editor-in-chief of Bild.de, said in a statement.  “About 30 million people in Germany experience their daily digital routine on Facebook. That’s why we engage in Instant Articles and that’s why we, together with Facebook, look for solutions to deliver our peerless content faster and smarter to our readers.”

Facebook started letting developers build messenger bots very recently. In addition to delivering news, bots could, for instance, provide customer service or help users book travel.
A Bild spokesman told me he believes Bild is the first publisher to send Facebook Messenger updates with Facebook’s blessing, as evidenced by the fact that Facebook verified Bild’s ticker page.