19 gennaio 2016 | 11:35

Publicis Groupe investirà e farà da supporto ai progetti di 90 start-up che operano nel digitale

Publicis Groupe ha promesso di finanziare e di fare da supporto ai progetti di 90 start-up che operano nel digitale, in seguito al 90esimo anniversario che la società celebrerà quest’anno. Proprio quest’ultima ha dichiarato che vuole promuovere l’imprenditorialità digitale e provvedere al supporto di tutto coloro che hanno bisogno di portare alla luce i propri progetti oppure di farli evolvere.

Tutti quelli che si rivelano di successo, riceveranno fondi per 10 mila euro (per i progetti che sono in fase di lancio) e di mezzo milione di euro (per le start-up che sono già attive ed operanti).

La piattaforma Publicis90, si legge su Campaignlive.co.uk, sarà aperta a partire dal 28 febbraio per poter presentare i progetti e tutti i dipendenti del gruppo Publicis saranno in grado di votare per quelli che hanno avuto più seguito. Una giuria a livello regionale, poi, farà una lista con le migliori 90 selezionate da una giuria globale.

I progetti selezionati otterranno il supporto di esperti in marketing, comunicazione, management e tecnologia del gruppo Publicis.

Maurice Lévy, chairman e ceo di Publicis (foto Olycom)

Maurice Lévy, chairman e ceo di Publicis Groupe, dichiara: “Publicis90 è in linea con la filosofia del nostro gruppo ed il suo fondatore, Marcel Bleustein-Blanchet. L’idea è quella di aiutare i giovani imprenditori a realizzare i loro obiettivi”.

Publicis Groupe to invest millions in 90 digital start-ups

Publicis Groupe has pledged to provide funding and mentoring for 90 digital start-up projects, as the holding
company celebrates its 90th anniversary this year.

The owner of Saatchi & Saatchi and Starcom Mediavest Group is inviting submissions via a Publicis90 platform, which went live online today.

The holding company said it wants to foster digital entrepreneurship and provide “the support they need to bring their projects to life, or to take it to the next level”.

Those successful will also receive funding, ranging from 10,000 euros for projects about to be launched, to 500,000 euros for start-ups that are already ramping up.

The Publicis90 platform will be open for submissions until 28 February and all Publicis Groupe employees will be able to vote for which ones are selected for further consideration. A regional jury will then draw up a shortlist, with the best 90 selected by a global jury. The selected projects will be mentored by Publicis Groupe experts in marketing, communications, management and technology.

Maurice Lévy, the chairman and chief executive of Publicis Groupe, said: “Publicis90 is very much in line with the philosophy of Publicis Groupe and its founder, Marcel Bleustein-Blanchet.

“The idea is to help young entrepreneurs achieve their goals. Not just through investment but also by putting Groupe resources at their disposal for a year.

“Rather than look back and pat ourselves on the back for 90 years of history, we have taken the forward-looking
approach of extending a helping hand to young entrepreneurs.”

Publicis Groupe, which has close to 80,000 employees today, was founded by Bleustein-Blanchet in 1926, from his Paris apartment.